Ραγδαίες οι αλλαγές που έφερε στη στη ζωή μας η επιδημία, με αρνητικές αλλά και θετικές συνέπειες. Θα καταγράφαμε σαν κορυφαία  στις θετικές, την επιτάχυνση του προσωπικού Digital Transformation, που έμμεσα διευκολύνει και αυτό των επιχειρήσεων και του κράτους.

Καταναλωτές: Εκτός από τη στροφή στο διαδίκτυο, άλλαξαν και οι προτεραιότητές τους. Τώρα η εξασφάλιση καλύτερων και πιο αυτόνομων λύσεων για τη ζωή ΜΕΣΑ στο σπίτι, έγινε προτεραιότητα. Οι αγορές ηλεκτρονικού εξοπλισμού και η συνδεσιμότητα έγιναν αδιαπραγμάτευτη ανάγκη, αλλά και ο οικογενειακός προϋπολογισμός, όλο και περισσότερο είχε κέντρο το σπίτι: Διαμερίσματα βάφτηκαν και ανακαινίστηκαν, επιπλώσεις και παλιά στρώματα άλλαξαν και η εύκολα μετρήσιμη κατανάλωση στο super market, έκανε εντυπωσιακό άλμα στο πρώτο κύμα της ασθένειας, ενώ το καλάθι αγορών υπέστη σημαντικές αλλαγές. Η IRI, κατέγραψε τα παρακάτω:

α) Τεράστια αύξηση πωλήσεων στα s/ms την περίοδο του lockdown. Άρα μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η οικονομική αυτή μετακίνηση, έγινε αντίστροφα αισθητή στους υπόλοιπους κλάδους της κατανάλωσης, με πρώτη την εστίαση.

β) Διαφοροποίηση από το παρελθόν στις επιλογές: Οι τέσσερεις μεγαλύτερες αυξήσεις πωλήσεων στο super market ήταν σε Κατεψυγμένα, Είδη καθαρισμού, Λοιπά οικιακά και τυποποιημένα τρόφιμα.

Καταναλωτές – τηλεθεατές:

Εδώ η στροφή έγινε προς πλατφόρμες Τ/Ο περιεχομένου. Η έρευνα κατέγραψε μια εντυπωσιακή επιτάχυνση αυτής της στροφής: Το 25% στις ηλικίες 18-34 έκανε την κίνηση αυτή τον τελευταίο μήνα πριν την έρευνα (καλοκαίρι), ενώ την προηγούμενη χρονιά, το ποσοστό ήταν μόλις 9%

ΠΗΓΗ: LIVE Panel 2019 (Period: 27/06 – 28/08/2019) – 020 ( Period:24/07 – 07/08/2020), All Adults: 18-64

Έτσι, τα κανάλια της ελεύθερης τηλεόρασης, τώρα έχουν και σε μόνιμη βάση, έναν νέο ανταγωνισμό. Τις ευάριθμες πλατφόρμες περιεχομένου.

Η στήλη ΛΟΙΠΑ / SHARE, δείχνει αυτό ακριβώς. Το μερίδιο τηλεθέασης μίας τυχαίας ημέρας που απορροφούν τα Συνδρομητικά, Περιφερειακά, NETFLIX και λοιπές πλατφόρμες και είναι από 20% έως και 40% του συνόλου σε κάποιες χρονικές ζώνες.

Τι σημαίνει αυτό για τα γνωστά μας κανάλια?

  1. Ότι με το καλημέρα, ξεκινάνε πολύ χαμηλότερα από το επίπεδο που ξεκινούσαν κάποτε
  2. Ότι προκειμένου να διατηρήσουν την τηλεθέαση που έχουν, σύντομα θα μπορούν να το κάνουν μόνο με πολύ ισχυρά «προϊόντα»/ προγράμματα.
  3. Και θα χρειαστεί να βελτιώσουν και το περιβάλλον μέσα στο οποίο προβάλλονται οι διαφημίσεις, γιατί η δουλειά της διαφήμισης είναι να δημιουργεί ισχυρές συναισθηματικές συνδέσεις με τον τηλεθεατή-καταναλωτή, αναμνησιμότητα κλπ Αυτά, στα υπερφορτωμένα διαφημιστικά διαλείμματα είναι πια πολύ δύσκολο να γίνουν.

Και μία νέα «βόμβα»:

Μία κλασσική φροντίδα διαφημιστικών & διαφημιζομένων, είναι να παίρνουν και μία καλή αναλογία προνομιακών θέσεων στα διαφημιστικά διαλείμματα. Και ως γνωστόν, η πρώτη και η τελευταία θέση πηγαίνουν στον/ στους χορηγούς. Άρα από τη δεύτερη και μετά οι υπόλοιποι. Σε μελέτη όμως που κάναμε, είδαμε με τρόμο ότι οι συγκεκριμένες εμφανίσεις  στις «προνομιακές» θέσεις, δεν συμμετείχαν καθόλου στην αύξηση της ΚΑΛΥΨΗΣ!

Σύμπτωση? Θα επαναλάβουμε τη μελέτη. Γεγονός πάντως είναι ότι η άμμος κινείται κάτω από τα πόδια των καναλιών, αλλά αφενός

  • η αδράνεια είναι βαριά ύστερα από 30 χρόνια ιδιωτικής τηλεόρασης, που λειτουργεί με τις ίδιες πάντα πρακτικές,
  • οι ζημιές στα οικονομικά αποτελέσματα των σταθμών που έχουν μέχρι τώρα δημοσιευτεί, δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια αισιοδοξίας. Όταν η ζημιά σου είναι το 25% του τζίρου σου, δεν έχεις μυαλό για innovation.

Αλλάξαμε λοιπόν τις συνήθειές μας, είμαστε σε απόσταση μεταξύ μας, εξοικειωθήκαμε με τις e-συναντήσεις, πράγμα που θα μας συνοδεύει και στην μετα-Covit εποχή, βάλαμε ισχυρότερες προδιαγραφές σε αυτά που κάνουμε επαγγελματικά, μιά και δεν είμαστε με την φυσική μας παρουσία εκεί για να επέμβουμε, που και αυτό θα μείνει και -ευτυχώς- και το Δημόσιο απλοποίησε διαδικασίες που όπως αποδείχτηκε… μπορούν να γίνονται και από απόσταση. Μένει να βρει και έναν τρόπο, τα δεκάδες που χρειάζονται για κάθε συναλλαγή, να σταματήσουν να αυξάνονται και υπάρξει μία οργανική ενότητα στη συλλογή τους. Δεν μπορεί οι συναλλαγές να είναι κατ’ όνομα ηλεκτρονικές, αλλά για κάποια πιστοποιητικά, η αναμονή να ξεπερνά τους τρεις μήνες χωρίς να δίνεται προβλεπόμενη ημερομηνία.

Για να κλείσουμε όμως και με μία επαγγελματικά πολύ θετική εξέλιξη, η WFA, η παγκόσμια δηλαδή συνομοσπονδία διαφημιζομένων, μαζί με την Αμερικανική (ΑΝΑ) και μαζί με τους μεγάλους παίκτες, Google-FB κ.α. εργάζονται πυρετωδώς για να υπάρξει ένα ενιαίο σύστημα μετρήσεων media που να καλύπτει αναλογικά και ψηφιακά media ταυτόχρονα.  Η επόμενη μέρα δεν θα είναι ούτε ακριβώς όπως πριν, ούτε και εντελώς διαφορετική. Θα είναι όμως … transformed!

Share the joy
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •