Clopywright από Σπύρο Παπαγεωργίου και

    1. Η ελληνική digital αγορά των digital media θα αποκτήσει έρευνα επισκεψιμότητας για τα sites που θα φιλοδοξήσει να λειτουργήσει σαν νόμισμα. Μια προσπάθεια που ξεκίνησε εδώ και αρκετό καιρό από τον IAB Hellas και την ΕΝΕΔ φαίνεται ότι μέσα στο 2022 θα αποδώσει καρπούς. Με αυτό τον τρόπο η digital διαφημιστική αγορά θα αποκτήσει μετρησιμότητα και διαφάνεια, συντελεστές που πάντα οδηγούν σε ανάπτυξη.
    2. Τα 3rd party cookies θα είναι μαζί μας για τουλάχιστον δυο χρόνια ακόμη. Αυτό βέβαια δεν θα σταματήσει την αγορά από το να ψάχνει για να βρει αξιόπιστες εναλλακτικές που να μπορούν να εφαρμοσθούν σε μεγάλη κλίμακα και να είναι σύννομες. Όλοι στρέφουν την προσοχή τους στα 1st party cookies και σε διαφορετικούς identifiers. Το 2022 θα είναι μια χρονιά που στην Ελληνική αγορά θα δούμε σημαντικές κινήσεις σε αυτόν τον τομέα.
    3. Μέσα στο 2022 θα δούμε σίγουρα μια αντιμονοπωλιακή μεγάλης κλίμακας νομική ρύθμιση είτε από τις Αμερικάνικες ή τις Ευρωπαϊκές αρχές. Τα αποτελέσματα θα επηρεάσουν άμεσα τους δυο μεγάλους (Google & Facebook) στην απορρόφηση διαφημιστικού εσόδου και θα αλλάξουν σημαντικά τα υπάρχοντα δεδομένα.Ήδη κάποιοι άλλοι ,επίσης μεγάλοι , ετοιμάζονται να πάρουν μερίδιο (δείτε εξαγορά της Xandr απο την Microsoft). Οι επιπτώσεις θα είναι καθοριστικές και στην Ελληνική αγορά.
    4. Η connected TV (CTV) ή καλύτερα το convereged TV θα έρθει και στην Ελλάδα. Οι συνήθειες θέασης το μέσου Έλληνα έχουν ήδη αλλάξει.Όλοι μας βλέπουμε και απαιτούμε περισσότερο on-demand τηλεοπτικό περιεχόμενο από πάρα πολλές διαφορετικές συσκευές. Στα παραδοσιακά τηλεοπτικά linear κανάλια πρέπει να προσθέσουμε τους πολλούς άλλους IP & hybrid παρόχους τηλεοπτικού περιεχομένου. Από το Netflix,τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και το Youtube μέχρι τους νέους παίκτες που θα αφιχθούν το 2022 (HBO Max, Disney+ και Amazon prime) η τηλεόραση δεν θα είναι πια αυτό που ξέραμε. Μέσα στο 2022 θα δούμε τις πρώτες προσπάθειες προκειμένου η παραδοσιακή τηλεόραση να συγκλίνει με την νέα τηλεόραση και κάποιοι υπάρχοντες οργανισμοί θα προσπαθήσουν να παίξουν κεντρικό ρόλο επιχειρώντας με καινοτόμα “ad- supported “μοντέλα. Τεχνολογία και νομοθεσία θα καθορίσουν τις εξελίξεις.
    5. Και το 2022 η διαφημιστική επένδυση στα digital κανάλια επικοινωνίας θα σημειώσει την μεγαλύτερη ανάπτυξη σε σχέση με τα υπόλοιπα κανάλια επικοινωνίας της τηλεόρασης συμπεριλαμβανόμενης. Φαίνεται ότι η πανδημία επιτάχυνε μια σειρά από γεγονότα την τελευταία διετία που έφερε διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης στην διαφημιστική επένδυση στο digital. Όλο και περισσότεροι διαφημιζόμενοι υιοθετούν στρατηγικές DTC προσπαθώντας μέσα από το digital να επιτύχουν πολλαπλούς στόχους επικοινωνίας και πωλήσεων.Ας ελπίσουμε ότι αυτή η θετική τάση θα συνεχιστεί και θα φέρει την Ελληνική ψηφιακή αγορά στο  cohort των “fast&furiοus” αντί του “mixed challenges” κατά την κατηγοριοποιήση του IAB Europe.
    6. To Digital Audio θα ανέβει στην κεντρική διαφημιστική σκηνή.Οι Έλληνες ακούνε όλο και περισσότερα music streaming services web radios& podacasts. Τα ακούνε από το κινητό τους , στο αυτοκίνητο τους, στο γυμναστήριο ,στην δουλειά και η ακρόαση είναι η μεγαλύτερη παράλληλη δραστηριότητα τους.Σύμφωνα με την ” Focus on Tech” η ακρόαση αποτελεί τον 3ο κατά μέγεθος λόγο χρήσης του internet. Με αυτή την πραγματικότητα προβλέπουμε ότι θα ωριμάσουν στην Ελληνική σκηνή οι λύσεις που θα δώσουν στους διαφημιζόμενους τους τρόπους να εκμεταλλευτούν αυτή , την κρυμμένη τόσο καιρό , ευκαιρία.
Share the joy
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •