August 2021

Χαρμολύπη για την Διαφήμιση στην TV

By |2021-08-04T18:44:42+00:00August 4th, 2021|Advertising, Marketing, Media, Research|

MENLO PARK, Calif., July 28, 2021 /PRNewswire/ -- Facebook, Inc. (Nasdaq: FB) today reported financial results for the quarter ended June 30, 2021. "We had a strong quarter as we continue to help businesses grow and people stay connected," said Mark Zuckerberg. Facebook founder and CEO. "I'm excited to see our major initiatives around creators and community, [...]

July 2021

Everything communicates

By |2021-07-30T07:52:58+00:00July 30th, 2021|Advertising, Marketing, Media, Research|

Reproduction from “The Cog Blog, Brian Jacobs & Associates, 29 Jul 2021” It’s a truism that everything a brand or company puts out there is in effect an ad. To quote William Randolph Hearst (as opposed to his alter ego, Citizen Kane): “News is something somebody doesn’t want printed; all else is advertising.” We [...]

April 2021

Have we been law abiding citizens? Ask your media specialist!

By |2021-04-27T14:36:19+00:00April 27th, 2021|Advertising, Marketing, Media, Research|

Yes, yes one year of COVID… One year of quarantine, lockdowns, curfew, masks, social distancing, click in shop, click away, terms that have never concerned us before. One year of constant fight with an invisible virus, with our emotions, with constrained desires and with governments all around the world that keep taking measures – [...]

Marketing and Climate Change

By |2021-04-24T09:32:39+00:00April 24th, 2021|Advertising, Marketing, Media, Research|

As reported from the “WFA Marketing Week 2021” by Michaela Jeferson –Marketing Week Magazine 21 Apr. 2021, Marketers are less advanced on sustainability than their businesses as a whole. Thus, what Peter Wright says, captures fully the dynamics of our era: In fact, of the 650 respondents in 34 markets around the world, over [...]

March 2021

Voltswagen: Πρωταπριλιάτικο ή πραγματικό?

By |2021-03-31T08:55:20+00:00March 31st, 2021|Advertising, Marketing, Media, Research|

Η Volkswagen Αμερικής κυκλοφόρησε ότι μετονομάζεται σε Voltswagen, για να δώσει έμφαση στο ότι από εδώ και πέρα είναι όχι «το αυτοκίνητο του λαού», όπως εμφατικά είχε βαφτιστεί πριν από 66 χρόνια στη Γερμανία, αλλά το «το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του λαού». Μάλιστα και το WARC, αυτός ο εξαιρετικά σοβαρός οργανισμός, το αναφέρει σαν γεγονός, [...]

Χρειαζόμαστε AFFINITY στο TV Buying?

By |2021-03-23T22:07:48+00:00March 23rd, 2021|Advertising, Marketing, Media, Research|

Η Τηλεόραση είναι το Μέσο της καρδιάς μας, αυτό που μας έχει δώσει ενημέρωση και ψυχαγωγία όσο κανένα άλλο και που φυσικά συνδέεται με την ανάπτυξη της κατανάλωσης στην Ελλάδα. Σήμερα, αυτοί που κρατούν τις τύχες της, δυσκολεύονται να διακρίνουν τι πρέπει να κάνουν απέναντι στις τεκτονικές αλλαγές που φέρνει ο ψηφιακός μετασχηματισμός και [...]

February 2021

Mother-λανσάρει-Media-by-Mother/

By |2021-02-14T13:08:13+00:00February 14th, 2021|Advertising, Marketing, Media, Research|

Ενδιαφέροντα νέα από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όπου οι άνθρωποι της διαφήμισης δεν ξοδεύουν το χρόνο τους να καταλάβουν τι εννοεί η νέα τροπολογία για τα Media, αλλά ασχολούνται με την ουσία της διαφημιστικής επικοινωνίας. Μία επιτυχημένη δημιουργική εταιρεία, η MOTHER, ανακοίνωσε το λανσάρισμα μίας νέας εταιρείας media, της Media by Mother, με [...]

January 2021

Effectiveness in Media

By |2021-01-11T12:29:22+00:00January 11th, 2021|Advertising, Marketing, Media, Research|

I'm always enthusiastic when people in marketing make the distinction between EFFICIENCY (do things economically) and EFFECTIVENESS (do the right things). The first requires benchmarks and techniques, but in general it is easier to do. The simplest approach: Do better than yesterday! Bring back the same or higher performance metrics for your campaign, at [...]

November 2020

GRPs + impressions =?

By |2020-11-14T09:24:33+00:00November 14th, 2020|Advertising, Marketing, Media, Research|

Στο marketing, αυτό που ακούς να επαναλαμβάνεται συχνότερα πως ...δεν πρέπει να γίνεται, είναι αυτό που συμβαίνει συχνότερα: Τα δεδομένα συγκεντρώνονται σε διαφορετικά “silos”. Και αυτό βρίσκει πολύ ισχυρή στήριξη, στην ίδια την ανθρώπινη φύση. Τρελαινόμαστε να έχουμε τον έλεγχο. Ο καθένας μας θέλει τα πιο πολύτιμα γι’ αυτόν data, τα “δικά του”, να [...]