Sustainability
CO2 in Digi. Sustainability & Business Growth
A Puff of Carbon Dioxide By Ruben Schreurs, Group Chief Product Officer @ EBIQUITY Dozens, hundreds, perhaps even thousands of online ads flash before your eyes every day, so many that you probably don’t even notice most of them. Generating the electricity to get...
Sustainability & Advertising
Lela Charavgi / KANTAR Hellas Consumers increasingly expect brands to play an active role in making the world a better place. As sustainability is one of the defining issues of our time, brands have a role to play in this in many aspects of their organizations - from...
Sustainability & Data, Data & Sustainability
Extract from Original full article by Nick Waters, Chief Executive Officer of EBIQUITY Group. In October 2022, EBIQUITY invited Ian Whittaker, the founder of Liberty Sky Advisors and a specialist city analyst in the media and marketing technology sectors, to share his...
Have we been law abiding citizens? Ask your media specialist!
Yes, yes one year of COVID… One year of quarantine, lockdowns, curfew, masks, social distancing, click in shop, click away, terms that have never concerned us before. One year of constant fight with an invisible virus, with our emotions, with constrained desires and...
Marketing and Climate Change
As reported from the “WFA Marketing Week 2021” by Michaela Jeferson –Marketing Week Magazine 21 Apr. 2021, Marketers are less advanced on sustainability than their businesses as a whole. Thus, what Peter Wright says, captures fully the dynamics of our era: In fact, of...
Voltswagen: Πρωταπριλιάτικο ή πραγματικό?
Η Volkswagen Αμερικής κυκλοφόρησε ότι μετονομάζεται σε Voltswagen, για να δώσει έμφαση στο ότι από εδώ και πέρα είναι όχι «το αυτοκίνητο του λαού», όπως εμφατικά είχε βαφτιστεί πριν από 66 χρόνια στη Γερμανία, αλλά το «το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του λαού». Μάλιστα και το...
Χρειαζόμαστε AFFINITY στο TV Buying?
Η Τηλεόραση είναι το Μέσο της καρδιάς μας, αυτό που μας έχει δώσει ενημέρωση και ψυχαγωγία όσο κανένα άλλο και που φυσικά συνδέεται με την ανάπτυξη της κατανάλωσης στην Ελλάδα. Σήμερα, αυτοί που κρατούν τις τύχες της, δυσκολεύονται να διακρίνουν τι πρέπει να κάνουν...
Meaningful Simplicity
Does it make sense? Does it make the connection? Sure it does! Bravo KitKat.
Mother-λανσάρει-Media-by-Mother/
Ενδιαφέροντα νέα από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όπου οι άνθρωποι της διαφήμισης δεν ξοδεύουν το χρόνο τους να καταλάβουν τι εννοεί η νέα τροπολογία για τα Media, αλλά ασχολούνται με την ουσία της διαφημιστικής επικοινωνίας. Μία επιτυχημένη δημιουργική εταιρεία, η...
Effectiveness in Media
I'm always enthusiastic when people in marketing make the distinction between EFFICIENCY (do things economically) and EFFECTIVENESS (do the right things). The first requires benchmarks and techniques, but in general it is easier to do. The simplest approach: Do better...