Χρειαζόμαστε AFFINITY στο TV Buying?

Mar 23, 2021

Η Τηλεόραση είναι το Μέσο της καρδιάς μας, αυτό που μας έχει δώσει ενημέρωση και ψυχαγωγία όσο κανένα άλλο και που φυσικά συνδέεται με την ανάπτυξη της κατανάλωσης στην Ελλάδα.

Σήμερα, αυτοί που κρατούν τις τύχες της, δυσκολεύονται να διακρίνουν τι πρέπει να κάνουν απέναντι στις τεκτονικές αλλαγές που φέρνει ο ψηφιακός μετασχηματισμός και οι πλατφόρμες περιεχομένου και ψάχνουν προστασία σε νομικά κατασκευάσματα που δεν έχουν πνοή και σε ταμειακές λύσεις (διάβαζε υπερφόρτωση διαφημίσεων) που ευτελίζουν το Μέσο.

Σε αυτή την εξέλιξη, ο διαφημιζόμενος έχει κάποιες επιλογές, που σε ένα βαθμό μπορούν να βοηθήσουν. Μία τέτοια, είναι η αναζήτηση του Affinity.

Δηλαδή? Ψάχνουμε για τις εκπομπές που θεματικά σχετίζονται με το προϊόν αλλά και το ύφος της διαφήμισης. O ορισμός: Όταν οι επιδόσεις στο κοινό μας είναι υψηλότερες από τις επιδόσεις στο γενικό κοινό, λέμε ότι έχουμε καλό Affinity. Ταιριάζει δηλαδή η διαφήμισή μας με το περιβάλλον που τη φιλοξενεί.

Αν πάμε στη μελέτη του IAS στη Βρετανία, στα ψηφιακά Μέσα, το κεντρικό εύρημα είναι το παρακάτω:

Και είναι φυσικό! Όταν ξυπνάς την Κυριακή στις 07:30 για να δεις FORMULA 1 και παίζουν μόνο σχετικές διαφημίσεις, όχι πάνες, όχι σερβιέτες, αυτό είναι και το περιβάλλον που επέλεξες να δεις. Σπάνια φυσικά έχουμε τόσο καθαρούς διαχωρισμούς, αλλά με όρους σχετικότητας, στο περιβάλλον με υψηλό Affinity, η σχετική διαφήμιση ενδιαφέρει και δουλεύει καλύτερα! H μελέτη της ISA είναι η τελευταία “αφιξη” ανάμεσα σε μία πλούσια βιβλιογραφία για το θέμα.

Mediarisk is associate of EBIQUITY for GR & CY

Essential Features to search for in an On the web Data Space Start

A digital data room is a great device for M&A, capital raising, IPOs, divestitures and other research projects. In contrast to emailing files, a online data room provides businesses with all the records they need in one convenient place. This reduces the risk of...

How to Have a fantastic Board Get together

Having a wonderful board achieving means having productive discussion posts that push the company onward. It also means having a aboard that is aware their roles and responsibilities and is focused on fulfilling them. Board individuals aren’t generally there to just...

The Brief Advantage

Achieving Exceptional Campaign Results is the dream of every marketer. And yet, the cornerstone of this, an inspiring and well-thought, clear and simple Advertising & Media Brief, is most of the time reduced to an uninspiring bureaucratic step. But don’t get...

CO2 in Digi. Sustainability & Business Growth

A Puff of Carbon Dioxide By Ruben Schreurs, Group Chief Product Officer @ EBIQUITY Dozens,​ hundreds, perhaps even thousands of online ads flash before your eyes every day, so many that you probably don’t even notice most of them. Generating the electricity to get...

Sustainability & Advertising

Lela Charavgi / KANTAR Hellas Consumers increasingly expect brands to play an active role in making the world a better place. As sustainability is one of the defining issues of our time, brands have a role to play in this in many aspects of their organizations - from...

Sustainability & Data, Data & Sustainability

Extract from Original full article by Nick Waters, Chief Executive Officer of EBIQUITY Group. In October 2022, EBIQUITY invited Ian Whittaker, the founder of Liberty Sky Advisors and a specialist city analyst in the media and marketing technology sectors, to share his...

It’s All Advertising, isn’t it?

Lord Northcliffe, the UK newspaper tycoon who owned ‘The Daily Mail’ famously said: “News is what somebody somewhere wants to suppress; all the rest is advertising.” An unknown consumer said: “It’s all advertising, isn’t it?” One of my favourite quotes comes (of...

Have we been law abiding citizens? Ask your media specialist!

Yes, yes one year of COVID… One year of quarantine, lockdowns, curfew, masks, social distancing, click in shop, click away, terms that have never concerned us before. One year of constant fight with an invisible virus, with our emotions, with constrained desires and...

Marketing and Climate Change

As reported from the “WFA Marketing Week 2021” by Michaela Jeferson –Marketing Week Magazine 21 Apr. 2021, Marketers are less advanced on sustainability than their businesses as a whole. Thus, what Peter Wright says, captures fully the dynamics of our era: In fact, of...

Voltswagen: Πρωταπριλιάτικο ή πραγματικό?

Η Volkswagen Αμερικής κυκλοφόρησε ότι μετονομάζεται σε Voltswagen, για να δώσει έμφαση στο ότι από εδώ και πέρα είναι όχι «το αυτοκίνητο του λαού», όπως εμφατικά είχε βαφτιστεί πριν από 66 χρόνια στη Γερμανία, αλλά το «το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του λαού». Μάλιστα και το...